Het Amerikaanse consulaat - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu Het Amerikaanse consulaat - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu

Het Amerikaanse consulaat

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

25 Januari 2008 | Nederland, Apeldoorn

Lieve vrienden, familie, kennissen en collega's

Nog ruim twee weken te gaan en dan zal ik samen met Manon vertrekken richting Amerika. Voor onze studie Sportmangement zullen wij stage gaan lopen aan The Ohio State University in Columbus, Ohio. Wij zullen hier een onderzoek gaan doen aan The department of Recreational Sports, een groot sportcomplex gelegen bij de universiteit. Ook zullen wij hier op verschillende afdelingen gaan meelopen. Naast onze stage zullen wij colleges Human Resource Mangement in de sport gaan volgen. Na ruim 20 weken als student in Amerika te zijn geweest gaan we nog enkele weken door Amerika trekken als toerist.

Hoe onze stage en de reis zal gaan verlopen kunnen jullie lezen op deze site. Ik zal proberen om jullie een beeld te geven van onze bevindingen en belevingen in Amerika.

Ons eerste avontuur hebben we al beleefd bij een bezoek aan het Amerikaanse consulaat in Amsterdam.
Dagen zijn we bezig geweest met het invullen van formulieren en ( waarbij we de meest onzinnige vragen dienden in te vullen) het verzamelen van bewijsmateriaal, waarmee we aantoonde financieel gezond te zijn en ook echt weer terug te keren naar Nederland. Naast deze formulieren diende we ook nog een Amerikaanse pasfoto te maken.
Voor ´slechts´ E 15,- twee pasfoto´s, die enkel in omvang van de Nederlandse pasfoto´s verschillen.

Alle formulieren waren ingevuld, bewijsmateriaal was verzameld en zo vertrokken we donderdag 24 januari richting Amsterdam. We waren ruim op tijd in onze hoofdstad om alles nog even door te nemen. Tot onze schrik had ik op mijn formulier geen nationaliteit ingevuld en had Manon geen duidelijke pasfoto. We besloten de gok te wagen en stapten in de tram.

Eerst kwamen we langs het idylische paleisje van het Franse consulaat. De tram ging verder en we naderden een groot gebouw omringd met zwarte hekken. Tot onze schrik was dit het Amerikaanse consulaat. We voegden ons in de rij en keken gestaag naar de mensen die aan de andere kant van het hek gefouileerd werden. We meldden ons bij de intercom en ook voor ons ging de poort open. We werden gefoullieerd door een typische Amerikaan. Nadat ze doorhadden dat wij geen gevaarlijke materialen bij ons hadden mochten we weer enkele meters doorlopen. De zoemer ging en ik stapte naar binnen. Ik moest mijn papieren afgegeven en werd opnieuw gecontroleerd, ditmaal door een detectiepoortje. Uiteraard ging bij mij de zoemer weer af en werd ik opnieuw gefouilleerd. Nadat ook deze vrouw geloofde dat ik niets bij me had stapte ik een zaaltje binnen waar iedereen zat te wachten.

Eenmaal binnen werd alles snel afgehandeld en deden ze zelfs niet moeilijk over onze nationaliteit en pasfoto. Na een uurtje stapten we weer naar buiten en beseften we ons dat `Our American dream´ echt gaat plaatsvinden.

We zullen 11 Februari om 10.55 uur vertrekken vanaf Schiphol. Na een overstap in Chicago zullen we om 19.00 uur (plaatselijke tijd) landen op het vliegveld van Columbus.

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,

Anneloes

  • 25 Januari 2008 - 12:22

    Lisanne:

    Heej Anneloes, gaaf hoor... echt echt your american dream waarmaken dus!!! Wil je heel veel succes en plezier wensen.. en ik ga je volgen.>!

    Liefs Lisanne

  • 25 Januari 2008 - 14:29

    Hanneke:

    Ha zus, How you' doing?! (met zo'n knar accent) Nog niet eens in de States en al het nodige beleefd. Dat beloofd wat! Ik ga de site zeker volgen. Voor nu: tot morgen, xxxx

    Your sister ;)

  • 25 Januari 2008 - 15:28

    Jean:

    Heeey Lieve Loes....:)

    Ik ga de verhalen van jou en Mano op de voet volgen.. en ben heel benieuwd naar al jullie verhalen en belevenissen...!! Ik hoop dat jullie een hele mooie tijd tegemoed gaan.. enne we keep in touch...

    Liefs xx

  • 25 Januari 2008 - 15:38

    Manon:

    Dit gaat zooo super worden:D heb er al helemaal zin in!

    liefs

  • 27 Januari 2008 - 14:48

    Nelson:

    Wow, in de traditie van Nelson ga ook jij naar the States. Ik ga er vanuit, maar weet ook wel zeker dat jij in diezelfde traditie de Amerikanen zal confronteren met eerlijkheid, nuchterheid en (gezond) verstand. Ik ben trots op je en ga met veel interesse jouw avonturen (en natuurlijk ook die van Manon)volgen. Vooralsnog ben je nog hier en wordt je door "your lovely family" als vanouds in de watten gelegd. Vanaf 11 februari gaat "your real life" van start en kun je bewijzen dat je uit het goede hout gesneden bent.
    xxxx Nelson

  • 27 Januari 2008 - 18:46

    Erik:

    Heey Loes,

    Ga jullie tuurlijk volgen, maar toch vreemd idee hoor jullie 2 niet meer dagelijks te spreken... ;)
    Jullie gaan het zeker super krijgen daar en is dat het niet dan maken jullie het wel, of niet dan?! :P

    Liefs en een kuz!

  • 29 Januari 2008 - 12:04

    Nienke:

    Hejj Loes
    Je avonturen beginnen al in Nederland dus ;) Maar ik wil je heel veel plezier wensen. Ik ga je volgen!!!!
    Kus uit Twello

  • 30 Januari 2008 - 12:54

    Leonie:

    Hey Anneloes,

    Heel veel plezier en succes daar in Amerika. Maar zie je vast van te voren nog wel bij Pellikaan. Ik zal ook zeker je site bekijken

    groetjes Leonie


  • 31 Januari 2008 - 14:16

    Harald:

    Hey nichtje,

    Veel succes ende plezier in de
    United States of Anneloes!

    Liefs & gegroet!

  • 31 Januari 2008 - 14:17

    Harald:

    Hey nichtje,

    Veel succes ende plezier in de
    United States of Anneloes!

    Liefs & gegroet!

  • 31 Januari 2008 - 14:29

    -:

    -

  • 31 Januari 2008 - 14:31

    -:

    -

  • 31 Januari 2008 - 14:40

    Sebo:

    Zo daar ga je dus, ik ben benieuwd naar je bevindingen, succes in de States, je zult je ook nu weer redden, daar ben ik van overtuigd.

  • 02 Februari 2008 - 08:37

    Je Buurman:

    he snous

    hoe kan je 25 februari richting amsterdam gaan als je 11 februari naar de US gaat???? klein foutje.
    ik zal je blijven volgen.

  • 02 Februari 2008 - 08:38

    Je Buurman:

    ik bedoel de 24e .sorry ook een klein foutje.

  • 02 Februari 2008 - 13:14

    Jeanette:

    Afscheidsfeestje was zeer geslaagd meiden!!! Besef nu pas echt dat dat voorlopig wel even de laatste keer was dat ik jullie heb gezien :( P.s. shirtje niet vergeten mee te nemen he ;)

    Liefs Jean

  • 03 Februari 2008 - 17:36

    Gert-Jan:

    Dag Anneloes,

    Het zal wel even wennen worden voor je zo zonder mij in het weekend, begrijp het ook wel hoor;)Maar moet zeggen dat ik jou ook best 6 maandjes zal missen in de pelikaan. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier in the States!! Maar we zien elkaar vast nog wel even voor je weg gaat.

    X GJ

  • 04 Februari 2008 - 10:11

    Charles:

    nou meid, ik ben blij dat je je visum hebt.. heel veel plezier;) en ik ga je uiteraard missen ;)

    xxx

  • 06 Februari 2008 - 22:15

    Leo:

    Lieve, lieve, lieve Anneloes,
    Hoe is het in Amerika? We missen je hier ontzettend. Sterker nog; d'r is nix an zonder jou! Kom je gauw weer terug??
    X Leo

  • 08 Februari 2008 - 14:30

    Bert:

    anneloes,

    Heel veel plezier,

    dikke kus,

    bert

  • 09 Februari 2008 - 19:05

    Marjorie:

    Lieve Anneloes,

    Heel veel plezier daar!Geniet ervan. Lekker even weg van alles en iedereen....vrijheid!!
    Kijk wel uit met de mannen!!!!Niet verlieft worden op een American boy.

    See you in 6 months
    xxx

  • 10 Februari 2008 - 15:55

    Twello Vriendinnen:

    haaai loes!
    fijne reis morgen! heel veel plezier. maak er wat van! leuk je nog ff gezien te hebben! we gaan je volgen!
    kusjes

  • 10 Februari 2008 - 17:10

    M E & H:

    Hoi Anneloes,
    Dag Anneloes

    p.s. Veel plezier en doe voorzichtig!

  • 11 Februari 2008 - 10:06

    Marjanne:

    Hoi Anneloes,

    Heel erg gaaf dat jullie naar Amerika gaan (jullie zijn nu onderweg).
    Ik wil jullie ontzettend veel plezier en succes wensen. En ga vooral genieten! Voor je het weet is het al weer voorbij. Time flies when you're having fun! Voor je het weet ben je weer terug in dit koude kikkerlandje en dat wil je niet...

    Groetjes Marjanne

  • 12 Februari 2008 - 06:44

    Hanneke:

    Anneloes Bijl waar ben jij nu?!!

    ben benieuwd!

  • 12 Februari 2008 - 08:19

    Henry Timmer:

    Hoi Anneloes,

    Ben je zomaar vertrokken zonder even gedag te zeggen!! Heel veel succes en maak er een mooie tijd van...

    gr henry

  • 13 Februari 2008 - 08:23

    Jaap:

    Hey Loesje,

    Hoe is het daar?? Je bent er nu al zeker meer dan 24u en je hebt nog niks van je laten horen!! ;) Ik ga je zo ook nog wel f mailtje sturen. Nous, Simoon en ik hebben jouw plekje gister f gespot op google earth (voor zover we wisten waar je was dan(a)). Alles gaat nog steeds goed in huis, het is erg gezellig, maar wel wat rommeliger dan eerst ;) Laat je snel wat van je horen?

    Liefs (K)

  • 13 Februari 2008 - 11:50

    Lintie (eline):

    heej loes:)
    ben je goed aangekomen? en bevalt alles al een beetje? leuke mensen ontmoet?
    ik ben benieuwd naar je eerste verhaal:)
    liefs eline

  • 26 Maart 2008 - 20:13

    Cilia:

    Anneloes wat leuk dat we nu ook kunnen volgen.Doe voorzichig aan.Groetjes Kruithofjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 53061

Voorgaande reizen:

31 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Maleisië & Borneo 2017

08 November 2015 - 02 December 2015

Backpacken door Thailand

10 Oktober 2014 - 04 November 2014

Argentinië

27 Oktober 2013 - 21 November 2013

Maleisië, Singapore en Borneo

01 November 2012 - 01 December 2012

Vietnam, Laos en Cambodja

04 November 2010 - 02 December 2010

Vakantie!

18 Februari 2009 - 18 Juni 2009

Mijn tweede reis

11 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: