Je bent aantrekkelijk, spannend en opwindend.....! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu Je bent aantrekkelijk, spannend en opwindend.....! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu

Je bent aantrekkelijk, spannend en opwindend.....!

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

09 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve allemaal,

Zoals jullie in de titel kunnen lezen gaat het ontzettend goed met me. Nee, de titel slaat niet op een nieuwe liefde, maar op ons bezoekje aan Toronto en de Niagara Falls. Daarover later meer, maar eerst zal ik jullie bijpraten over de kanotocht en onze koninginnenacht.

Officieel moesten we helpen bij een softbalevenement, maar wij gaven de voorkeur aan een kanotochtje in Kentucky. Op uitnodiging van de directeur van het Outdoorcentrum, wat bij ons stagebedrijf hoort, vertrokken we voor een paar dagen naar de wildernis. Uiteraard hadden wij weer geen idee wat ons te wachten stond, maar dat werd al snel duidelijk. Volledig bepakt met slaapmatje, zaklamp, luchtbed en tentje trokken we met zo'n tien anderen naar Kentucky. We zaten in de auto bij Ervant (onze Mexicaanse vriend) en twee Duitse meiden. Na een autorit van zo'n 6 uur, waarbij we Engels, danwel Duits of Nederlands praten kwamen we aan op onze camping. Het was midden in de nacht, maar wonder boven wonder hadden we onze tent snel opgezet. Na een 'wilde nacht' van regen en onweer ontwaakten wij als eersten en genoten direct van het bos, waarin we beland waren. Eindelijk, natuur!! We namen een ontbijtje, pakten al onze spullen weer in en gingen onderweg naar de Green River in de The Mammoth Cave National Park. Tijdens onze kanotocht kwamen de herinneringen aan mijn Franse boottripjes met mijn vader weer naar boven. Ik merkte dat ik erg veel had geleerd van de strubbelingen die mijn moeder en mijn zus regelmatig in de kano hadden. Zo hadden Manon en ik duidelijk afspraken gemaakt en als echte avonturiers trokken wij er met onze kano, gevuld met tent, slaapzakken en etenswaren op uit. Na een tocht van 14 mile, waarbij we verschillende schildpadden, vogels en vlinders hadden gezien meerden we aan bij een verlaten strandje. We maakten hier ons diner klaar, zetten onze tenten op en genoten van het kampvuur. Dit was echt cool! 's Ochtends was ik weer als eerste wakker en ik nam dan ook gretig gebruik om te genieten van de natuur, stilte en na een tijdje...pppst een plassende Manon.

We maakten ons op voor onze laatste miles, waarbij we nog even genoten van de rust op het water. Geen hordes Nederlanders die naar elkaar schreeuwden, nat spetterden en je boot probeerden om te kantelen. Alleen wij, de dieren en het kabbelen van het water. Eenmaal aan land genoot ik alweer snel van alle mensen en het levendige leven! We namen nog een kijkje in de Grot, waar dit gebied om bekend stond. Het was voor ons een grote teleurstelling; een grot met aangelegd wandelpad en gestyled met toiletten en bankjes. Typisch Amerikaans en voor ons dan ook erg hilarisch. Al met al dus toch nog een leuk bezoekje. Moe, voldaan en met twee nieuwe vriendschappen met de Duitse meiden keerden we weer terug naar Columbus. We waren te moe om 's avonds nog te koken en evalueerden enkel nog onze roeitechniek. Het begin ging goed, maar af en toe vonden wij het een uitdaging om de rivier zigzaggend af te leggen. Al met al kijken we terug op een geslaagd survivalweekendje!


Onze stage bestond die week slechts uit een paar uurtjes. Maandags moesten we eerst bijkomen van ons survivalweekendje, dinsdag moesten we wat zaken afronden van de week ervoor en toen was het koninginnenacht! Oei...moeilijk momentje. Iedereen lekker aan het feesten en wij.....maakten samen met onze huisgenoot onze eigen 'Koninginnenach'. Toen Mike doorkreeg dat het Koninginnenacht was rende hij naar de supermarkt om een paar flessen wijn te halen. We zongen met zijn drieën oude top-40 liedjes, leerden Mike liedjes als 'Hup Holland Hup' en 'Wij houden van Oranje', dronken wijn en bekommerden ons om onze tompoezen. Althans het was bedoeld als een tompoes. We wilden onze collega's wat meegeven van Koninginnedag en dachten leuk tompoezen te maken. Het feit dat ik al helemaal niet van bakken houd, Manon dacht dat ze de tompoezen met Amerikaanse producten wel op zijn "Hoonhorsts" kon maken en de tompoezen er niet uitzagen, smaakten ze toch nog erg goed. Om 3 uur 's nachts waren we eindelijk klaar en doken in ons bedje, waar om 6 uur de wekker weer ging en wij ons klaar maakten voor een nieuw dagje als vertegenwoordigers van het sportcentrum op een andere campus.

Met 3 uurtjes slaap en een geweldige Koninginnenacht ervaring maakten we ons 's avonds op voor ons reisje naar Toronto en de Niagara Falls. Greyhound (goedkope busmaatschappij) zou ons van Columbus naar Cleveland brengen, hier hadden we een overstap naar Buffalo en vanaf daar rechtstreeks naar de Niagara Falls. Dit ging echter niet helemaal door...! Eenmaal op Cleveland aangekomen namen wij even de tijd om de benen te strekken en van de toiletten gebruik te maken en toen....stonden we achteraan in de rij. Vol vertrouwen met onze tickets in de hand waren we eindelijk aan de beurt. Er was slechts nog een plekje over....verbouwereerd, verbaasd en twijfelachtig stonden wij daar. Nadat ons uitgelegd was dat we tickets hadden gekocht die inhielden 'wie het eerst komt wie het eerst maalt' besloten we om onze reis iets om te gooien. De volgende bus kwam pas de volgende ochtend, waardoor we onze trein naar Toronto weer zouden missen. We besloten om een paar uurtjes op het station te slapen en namen 's ochtends rechtstreeks de bus naar Toronto. We hadden besloten om eerst twee dagen naar Toronto te gaan en vervolgens twee dagen naar de watervallen. We hadden een dagje extra bijgeboekt...niet een hele vervelende oplossing.

Eenmaal in Toronto aangekomen was ik meteen verkocht. Voor ons was dit al een hele grote stad en leuk, erg leuk! Als ware toeristen met een boekje over Toronto, rugzakje op de rug en verschillende 'kortingcoupons' stippelden we verschillende activiteiten uit. Zo bezochten we een kasteeltje, brachten een bezoek aan een museum, deden we een bustour door de stad, bekeken de musical Dirty Dancing, wandelde we door Chinatown en moesten we toch echt even winkelen in die enorme shoppingmall! We aten in verschillende restaurantjes: een vreselijk duur Frans restaurantje (maar ja er stond brie op de kaart, wat we uiteindelijk niet bestelden), een Italiaan die echt geen lekkere pizza's had en The Spaghetti Factory! Ik kon helaas de spaghetti van mijn vader niet op de kaart vinden, maar dit was ook een erg gezellig restaurantje. Na twee dagen genoten te hebben van een ontzettend levendige stad (Lees: opwindend, spannend en aantrekkelijk) waar veel verschillende nationaliteiten woonden, namen we de trein naar de Niagara Falls.

Aangezien we een nacht extra bleven hadden we een nieuw hostel geboekt. Deze keer keken we goed dat ons hostel schoon was, zodat we niet zoals in Toronto in een hostel aankwamen die ontzettend smerig was. Een kamergenootje die er al twee maanden in leefde, een badkamer vol met haren en afval wat er al weken stond. Bij de Niagara Falls hadden we gelukkig een ontzettend leuk hostel. Schoon en gezellig! De watervallen waren ongelofelijk. Op het eerste gezicht vonden we ze enigzins 'nietig', maar al snel veranderde ons beeld. Hoe dichterbij we kwamen hoe mooier ze werden, maar vooral een boottochtje veranderde ons beeld. We deden 'The maid of the mist Tour', waarbij je met een bootje vlakbij de watervallen komt. Gestyled in een modieuze poncho kwamen we tot vlakbij de watervallen. Pas nu merkten we echt hoe groot de watervallen waren en vooral wat een kracht water heeft! Samen met een Duits meisje die we in de trein hadden ontmoet flaneerden we door de stad. Helaas keerde zij 's avonds al weer terug naar Toronto en genoten Manon en ik samen van alle toeristische dingen. Alle lichtjes vond ik nu al fantastisch dus ik kan mij erg gaan verheugen op Las Vegas denk ik! De volgende dag bezochten we de Skylon Tower, waarbij we van bovenop uitzicht hadden op de falls. Een erg mooi gezicht! Er zijn ontzettend veel verschillende (toeristische) manieren om de watervallen te bekijken, maar wij besloten ons te beperken tot de boot en de toren. Na 4 fantastische dagen keerden we 's avonds weer naar huis.

Dit eerste reisje was een goede ervaring voor ons weekje Chicago en onze reis in juli. Zo weten we dat we bij het boeken van een hostel moeten kijken dat het minstens 75% schoon is en dat we met greyhound vooraan in de rij moeten staan. Ik heb ontzettend genoten van onze korte vakantie en kan ook niet wachten op onze volgende tripjes. Nu is onze stage weer begonnen, maar ook daar staan leuke dingen op het programma. Zo leren we maandag hoe we tijdens een 'chique' diner moeten eten en gaan we over twee weken naar een congres in Madison, Wisconsin.

Ik vermaak me hier de laatste twee maandjes nog wel! De volgende keer zal ik jullie wat meer vertellen over onze 'grote' reis in juli.

Bedankt voor al jullie lieve, leuke en grappige reacties. Erg leuk om te lezen hoe jullie mijn verhalen ervaren en hoe het met jullie gaat!

Geniet allemaal van het lekkere weer en alle vrije dagen die jullie in Nederland hebben. In Amerika hebben ze ook genoeg nationale feestdagen, maar die worden helaas niet omgezet in vrije dagen.

Veel liefs,

Anneloes

Voor foto's:
http://picasaweb.google.nl/anneloes06/Verhaal7


  • 09 Mei 2008 - 07:35

    Kanogirl:

    Ha zus, nou zo te zien vermaak jij je prima! En jeetje wat is alles groot daar zeg! Ben je ook echt naar een musical geweest of was het een film? Gaaf dat je ook in een greyhound hebt gezeten! Wat betreft de kano een kleine noot: ik kan me slechts een keer herinneren dat ik bij ma in de kano heb gezeten, na deze te hebben overleefd is ons duo, hoe jammer ook, opgeheven ;)

    Ik ben ook benieuwd hoejullie er uit zagen bij de falls.

    xxx

  • 09 Mei 2008 - 09:23

    Mammeloes:

    Het doet me deugd om jou te horen vertellen over de wat jij altijd "culturele shit"noemde als je met ons op pad ging!Heb je er toch wat van opgestoken net als met onze kano-ervaring die je nu dus goed van pas komt:)Maar geweldig wat jullie allemaal zien en doen.Pas je wel op(ik kan het toch ff niet laten omdat te zeggen)Je kunt je bijna niet voorstellen dat je straks gewoon weer op je fietsje door Apeldoorn of Groningen rijdt.Geniet er nog van en tot horens

  • 09 Mei 2008 - 20:13

    Geri:

    Ha Anneloes,
    Leuk je berichten te lezen. Vvolgens mij heb je het goed naar je zin zowel tijdens de stage als tijdens de uitstapjes die je maakt.
    Je vakantie-ervaringen in Frankrijk komen zo ook goed van pas. Wat opvoeding al niet doet.
    Jullie tijd schiet al aardig op. Wat gaan jullie doen met de reis in juli?
    Anneloes, nog veel plezier daar, groeten ook van Ben. Tot het volgende bericht.
    Geri.

  • 10 Mei 2008 - 18:22

    Martijn:

    Hey Loes,
    Die Maid of the mist tour doet me sterk aan de film Bruce Almighty denken. Maar ik moet zeggen dat jullie op de foto wat blijer kijken dan Jim Carrey. Ik wens je nog veel plezier en een mooie reis toe!
    Martijn

  • 11 Mei 2008 - 18:00

    Geeske En Harm:

    Hi Anneloes,
    How ‘re you doing? Where ‘re you from?
    Leuk om al je verhalen te lezen. Jouw ervaringen met Amerika komen ons erg bekend voor door de bezoeken aan onze familie in South Dakota, Utah en Chicago. Ook hebben wij een reis gemaakt naar New York, Washington en de Niagra Falls. Wij hebben nog boven in die grote uitkijktoren zitten lunchen. Wij genieten van de beeldverhalen.
    You have a great time over there, you’re great!

  • 12 Mei 2008 - 18:52

    Jan Wapenaar:

    Leuke trips hebben jullie gemaakt zeg. Eindelijk even het groen in. Ben je al mensen op skeelers tegengekomen?Ik vroeg me af of je dat daar ook ziet.

    Wij zijn afgelopen week naar Texel geweest en zijn met een robbentocht meegeweest.Was heel leuk, 50 robben (gewone zeehonden en grijze zeehonden lagen vlakbij op een drooggevallen zandbank aan het eind van de middag in de waddenzee.

    Nog veel plezier met de stage en daarna natuurlijk nog een mooie rondtocht voor de boeg. We kijken uit naar jullie plannen.

    Groetjes.

  • 12 Mei 2008 - 20:26

    Piet:

    Leuk he, Toronto!
    Vooral Chinatown vonden wij grappig. Een aanrader was toch het eten bij zo'n GIGA Chinees. Wij hadden een specialiteit die leek op gummi kwalletjes die spontaan van je bord sprongen. Voorzichtig prikken met je vorkje dus! Ik wist trouwens niet dat er zulke topkanoers in onze familie zaten! Volgens mij is je stage toch ook een beetje vakantie. Of heb ik dat mis? Maak er wat moois van!
    Trouwens jullie tompoezen zagen er geweldig uit, om rauw in te bijten.(springt niet zo makkelijk van je bordje)
    Groetjes vanuit Zevenbergen.

  • 13 Mei 2008 - 20:57

    Yoran:

    Dankje, ik vind jou ook zeer aantrekkelijk, spannend en opwindend..
    Ja, ik weet dat in de tekst de uitleg staat, maar ik kon het niet laten hem ff in te koppen..

    Zo, heb ik weer aan m'n plicht voldaan door te reageren..

  • 14 Mei 2008 - 10:14

    Je Buurman:

    Snoussie,
    Jij en je verhaal is opwindend,spannend en aantrekkelijk. Dus niets aan toe te voegen.
    Nog veel plezier.Ik ga nu naar Belek.

  • 17 Mei 2008 - 00:13

    Charles:

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 53081

Voorgaande reizen:

31 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Maleisië & Borneo 2017

08 November 2015 - 02 December 2015

Backpacken door Thailand

10 Oktober 2014 - 04 November 2014

Argentinië

27 Oktober 2013 - 21 November 2013

Maleisië, Singapore en Borneo

01 November 2012 - 01 December 2012

Vietnam, Laos en Cambodja

04 November 2010 - 02 December 2010

Vakantie!

18 Februari 2009 - 18 Juni 2009

Mijn tweede reis

11 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: