Welcome in The United States of America - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu Welcome in The United States of America - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu

Welcome in The United States of America

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

14 Februari 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve mensen,

Het werd tijd om eens wat van me te laten horen. Maandag 11 februari begon ons avontuur. Na een vlucht van 8.5 uur hadden we een overstap in Chicago om vervolgens verder te gaan in de richting van Columbus, Ohio. De eerste shock ontstond direct in Chicago toen ons werd medegedeeld dat het buiten -14 graden Celcius was! Even schoot er door ons heen dat we ook met onze slippertjes in het zand van Aruba hadden kunnen zitten. De reis ging verder en zo landden we twee uur later in Columbus.

We werden opgehaald door Katie Sofranko, een student aan de University en ons contactpersoon tijdens de stage. Met een typische Amerikaanse bak, waar ik bijna met een trappetje in moest klimmen, werden we naar de campus gebracht. Ook hier begonnen de eerste sneeuwvlokjes te vallen, terwijl dat anders "natuurlijk" nooit gebeurde in Columbus.

Onze kamers zijn prima, geen overbodige luxe maar we houden het hier wel vijf maanden uit. Manon probeert nog een kamerruil te doen, zodat we buurtjes worden.

De volgende dag werden we door Katie opgehaald om onze Buck-Id's te halen en een rondleiding te krijgen door het Sportcomplex.

De Buck-Id's zijn pasjes die we moeten swipen om onze "housing department' in te komen en om toegang te krijgen tot het sportcomplex.

Na een worsteling door de sneeuw kwamen we aan bij The department of Recreational Sports. Wat is dat groot!!! Met zeven zwembaden, twee sauna's, een indoor atletiekbaan, enorme fitnessruimtes, vier grote sportzalen (en dan ook echt groot) en verscheidene andere sportmogelijkheden kunnen we ons hier wel vermaken. We werden voorgesteld aan de directeur Mike Dunn. Ik heb niet veel meegekregen van zijn welkomspraatje, want ik was direct geobsedeerd door zijn buik! Die is niet alleen dik, maar ook nog eens erg puntig! Kortom ik heb de komende maanden de tijd om dat eens goed te bestuderen.

De mensen zijn allemaal erg aardig en zijn altijd bereid om ons te helpen. Ze hebben ons de eerste paar dagen de tijd gegeven om bij te komen van de reis en om alle indrukken te kunnen verwerken. Naast het sportcomplex is namelijk het hele universiteitsterrein zo groot! Er rijden bussen om je te vervoeren van het ene gebouw naar het andere.

Dan zijn er natuurlijk nog de verkiezingen. Vandaag hebben we een vragenuurtje bijgewoond van Chelsea Clinton, de dochter van. Zij is natuurlijk zo "proud of her mom" dat ze haar moeder graag een duwtje in de rug geeft. Haar antwoorden waren degelijk en emotieloos, maar de gemiddelde Amerikaan was hier tevreden mee. Morgen gaan we Hillary zelf bijwonen, ik ben benieuwd!! Toch wacht ik nog steeds stiekem op Barack Obama.....!

Zoals ik al zei is mijn kamer geen overbodige luxe, maar goed te doen. Zo heb ik namelijk een mooi prikbord aan de muur hangen die gevuld mag worden:

Mijn adres is:
101 Curl Dr
Columbus, Ohio 43210
roomnumber 951

Het bericht is wellicht iets te lang geworden, maar ik heb jullie zoveel te vertellen! Ik beloof om de volgende keer iets sneller weer iets van me te laten horen. Nog bedankt voor de leuke reacties op mijn site (ga zo door ;-) en via de mail!

Ik duik nu mijn bedje in en ga dromen over Barack for president, maar eerst morgen Hillary aanschouwen!

Liefs en voor enkele een kusje,

Anneloes


P.s. voor foto's ga naar:

http://picasaweb.google.nl/anneloes06/Verhaal1

  • 14 Februari 2008 - 12:20

    Gerdi:

    Eey meiden,

    Echt leuk de verhaaltjes van jullie te lezen! Veel succes daar en we keep in touch:p

    xx

  • 14 Februari 2008 - 12:53

    Hanneke:

    Brrr... wat koud wat koud! maar al weer het nodige meegemaakt: keep on going zou ik zeggen! xx

  • 14 Februari 2008 - 12:54

    Charlotte:

    hee, klinkt allemaal nog als een droom, succes daar in die kou ;) gelukkig is het hier ook koud.. leuke foto's..
    xxx

  • 14 Februari 2008 - 13:44

    Manon:

    we gaan nog veel meemaken meis:D ook al worden we nooit echte amerikanen!;)

  • 14 Februari 2008 - 14:35

    Je Buurman:

    He snous ik merk al dat het wel goed gaat komen met jullie. Maak er wat van. Ik ga nu naar de golfbaan.

  • 14 Februari 2008 - 15:45

    Lint:

    heej loes!
    leuk verhaal. lekker dat je even kan bijkomen en de kamer is wel te doen.
    mooie foto's he:) apart om je in de sneeuw te zien.
    geniet nog van het rondkijken:)
    liefs en kus Eline

  • 14 Februari 2008 - 17:03

    Nous:

    Hej!
    Leuk dat je het al naar je zin hebt. Gaat helemaal goed komen daar:-) hoop dat je uiteindelijk wel weer terug wilt komen haha.
    Kga ff mn tas inpakken voor mn vakantie.
    Veel plezier nog!
    Liefs nousje

  • 14 Februari 2008 - 17:25

    Nelson:

    Hoi griet,
    Leuk om van je bericht te lezen en je eerste foto's te zien. Ik ben blij om te horen dat mijn weersvoorspelling (- 15 brrrr) klopt; misschien kun je straks nog een scdhaatsbaantje trekken. Maar houd moed eens wordt het ook daar voorjaar. Fijn dat je door Katie zo gastvrij ontvangen ben. We hebben het wijzgingsbericht van de IBgroep binnen; ik zal het morgen opsturen. Ik hoop je snel via even te spreken en te zien.
    Kizzzz, your Nelson

  • 14 Februari 2008 - 18:32

    Joer:

    loes..

    dit klinkt echt helemaal als iets voor jou:)!! geniet ervan meissie..

    xx

  • 14 Februari 2008 - 19:19

    Jan :

    Da's erg koud. Ik vind hier 1 graad al erg fris voor de tijd van het steeds maar opwarmende jaar. Of was het Fahrenheit?
    Wat een leuke eerste indrukken die je beschrijft: alles BIG!

    Groetjes van uncle Jan from WestCoast Holland downtown Vlaardingen.

  • 14 Februari 2008 - 20:50

    Betsie:

    Hey Anneloes,
    Leuk dat julie beide weer een ander verhaal hebben geschreven, geniet ervan.

    (mams manon)

  • 14 Februari 2008 - 22:44

    Thea:

    sneeuw dat klinkt leuk valt zeker tegen wel een leuk verhaal wat is het hier dan saai gewoon grijs weer ben een beetje jaloers geloof ik liefs t

  • 15 Februari 2008 - 20:00

    Die Mamma!!:

    Fijn je ff gezien te hebben voor de webcam, dad natuurlijk jaloers. En heb je Hillary de groeten aan Bill gedaan van mij?? Te gek dat je dat allemaal meemaakt. Geniet ervan!! Biiiiggg kissss

  • 16 Februari 2008 - 16:29

    Joost:

    Hey Anneloes,

    Lang niet gesproken zeg, en zo ineens zit je dan in the states. Gelukkig gaat je alles goed daar.
    Voor nu nog even heel veel plezier en tot de volgende keer.
    Liefs Joost

  • 17 Februari 2008 - 15:11

    Danouchka:

    Heey!

    Wat klinkt dat goed zeg! Lekker veel sportmogelijkheden!:D = zeker niet mis! En die sneeuw ook niet(A) (in mijn ogen dan he:P)

    Zaterdag gaan we naar oma en ik zal wat je tot dan op de site hebt geplaatst voor haar uitprinten zodat ze het ook kan lezen:D.

    Jij heel veel plezier en succes daar! Ik houd je in de gaten!

    Liefs en een dikke kus!


  • 17 Februari 2008 - 15:23

    Frank:

    Leuk verhaal, goede temperatuur! Volgend weekend open weekend, kun je werken??? Zoek ook nog iemand voor Sales, en flyereren!

  • 18 Februari 2008 - 09:00

    Laura:

    KOUD!!!!!!!!!!

  • 19 Februari 2008 - 14:59

    Ria:

    Hallo Anneloes,

    Ook hier heb ik je gevonden! Jij kunt in ieder geval sneeuwballen gooien naar Hillary Clinton, je verdiepen in het hebben van een puntbuik bij mannen! Eet niet te veel hamburgers!~veel plezier daar en doe goed je best!!!!Ik/wij volgen je!!!!! groetjes en een blokknuffel uit apeldoorn

  • 20 Februari 2008 - 21:22

    Marjo:

    ha die anneloesje, weet je wat helpt tegen de kou?gewoon rondjes rennen, doen wij ook, je mams en ik, hoef je niet eens voor naar de states. Wel natuurlijk voor al die ander leuke dingen en zo te lezen gaat dat wel goed komen, zeker met die bijltjes humor van jou!
    En.... keep on dreaming about Barack, who nows! veel groetjes de runningmate of your mom

  • 21 Februari 2008 - 21:05

    Cindy:

    Hey Loes,
    Kan niet achter blijven om hier ook wat op te zetten hé als Frank dat ook al gedaan heeft!
    Hoe bevalt het heb je het nog steeds na je zin? En gewend aan de kou :)
    Het is wel raar hoor dat je niet bij pelli aan het werk bent!

    We missen je!!!

    Liefs Cin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 53105

Voorgaande reizen:

31 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Maleisië & Borneo 2017

08 November 2015 - 02 December 2015

Backpacken door Thailand

10 Oktober 2014 - 04 November 2014

Argentinië

27 Oktober 2013 - 21 November 2013

Maleisië, Singapore en Borneo

01 November 2012 - 01 December 2012

Vietnam, Laos en Cambodja

04 November 2010 - 02 December 2010

Vakantie!

18 Februari 2009 - 18 Juni 2009

Mijn tweede reis

11 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: