Van hotdogs & coke naar fish & chips met thee - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu Van hotdogs & coke naar fish & chips met thee - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu

Van hotdogs & coke naar fish & chips met thee

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

15 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Lieve allemaal,

Het is weer februari en na een fantastische ervaring in Amerika begint het toch echt weer te kriebelen om weg te vliegen. Op woensdag 18 februari zal ik dan ook weer de Nederlandse cultuur achter me laten om me volledig te storten op de Britse gewoontes en tradities. Voor een periode van vier maanden zal ik in Manchester gaan ervaren hoe groot het verschil is tussen het opgeklopte, vriendelijke maar oppervlakkige Amerikaanse leven en het brave Britse leven. In Engeland ben ik nog nooit geweest en ik ben dan ook weer erg benieuwd hoe het me daar zal gaan bevallen.

De ervaringen van Manchester reiken vaak niet verder dan de gedachte aan een vieze, oude industriestad. Gelukkig heb ik inmiddels ook vernomen dat Manchester is uitgebloeid tot een moderne, hippe stad. Ik stort me er weer volledig onbevangen op en laat de verrassingen van deze stad op me afkomen.

Naast het nodige cultuur snuiven zal ik ook weer voor mijn studie bezig moeten. Via Rob Bom, de directeur van het Omnisportcentrum in Apeldoorn, werd ik gewezen op de sportfaciliteiten die Manchester biedt. Daar waar mijn interesses voornamelijk bij het wielrennen liggen en Rob Bom hier ook prachtige ervaringen aan heeft heb ik contact opgenomen met de Manchester Velodrome. Deze wielerbaan ligt in Sportcity; een wijk van de stad waarin ook Manchester United bijvoorbeeld is gevestigd. Aan de hand van een sollicitatiebrief en mijn CV is de stageprocedure opgang gekomen. Bob Barber, de baanmanager, wordt mijn supervisor. Op dit moment ziet het er naar uit dat ik mij ga bezighouden met het analyseren van de huidige marketingstrategieën. Hoe dit zich verder zal ontwikkelen zal de komende dagen blijken. Spannend!

In mijn vorige berichten heb ik vermeld dat ik bij terugkomst in Nederland de minor ‘Creating an International Event’ zou gaan volgen. Helaas, werd dit geen groot succes en ben ik na een week alweer overgestapt naar de minor Sport Tourism. Jammer genoeg was deze minor voor mij ook niet van toegevoegde waarde. Ik heb deze minor wel goed afgesloten, maar ik beschouw de afgelopen maanden wel als een gemiste kans. Gelukkig heb ik me binnen de Pellikaan wel verder kunnen ontwikkelen, waardoor de smaak iets minder bitter was.

De afgelopen weken heb ik weer veel bij mijn ouders doorgebracht en ben ik druk geweest met werken bij de Pellikaan, het verhuizen van mijn spulletjes in Groningen (aangezien ik hier niet meer terug zal komen) en het afsluiten en voorbereiden van mijn werkzaamheden voor mijn studie. Aangezien ik al een paar jaar op mezelf woon en door mijn ervaringen in Amerika was het soms weer moeilijk aarden thuis onder het gezag van mijn ouders. De nodige discussies zijn dan ook uitgemond als ik me bekneld voelde in mijn vrijheid of mijn ouders zich gestoord voelde in hun ritme. Toch was het weer goed vertoeven in huize Bijl en zal het wennen worden als ik weer zelf mijn maaltjes moet bereiden.

Ik heb ontzettend veel zin om weer een nieuwe uitdaging aan te gaan, maar het zal wel raar zijn dat ik mijn ervaringen deze keer zonder Manon beleef, die een afstudeerstage heeft gevonden in Zoetermeer. In Manchester heb ik een kamer weten te bemachtigen bij een ander meisje in huis. Dit meisje werkt toevallig ook op de wielerbaan! Samen delen we woonkamer en badkamer, maar zij zal al snel voor een paar weken vertrekken zodat ik het huis voor mezelf heb.

Op deze website zal ik jullie weer op de hoogte houden van mijn ervaringen.
Mocht je het leuk vinden om een kaartje te sturen dan kan dat naar:

Anneloes Bijl
Gordon Street 43
Abbey Hey
M18 8SL Manchester
Greater Manchester M18
United Kingdom

Manchester here we come!

Liefs,

Anneloes

  • 15 Februari 2009 - 11:58

    Manon:

    Hey lieve Loes!

    Deze ervaring zal ik niet met je gaan delen, maar weet zeker dat je een super tijd daar zult hebben. Daarnaast hoop ik dat ik van alles op de hoogte gebracht wordt, maar dat zal vast wel goedkomen. Wel raar hoor, jij een half jaar weg en ik zit hier. Meis, zoals je weet ga ik je site zeker volgen en zullen er hopelijk vele skype momenten plaatsvinden. Heel veel plezier en succes daar! Heb in ieder geval alle vertrouwen in jou! Ik heb gister even gekeken naar tickets naar Manchester, dus daar moeten we maar eens over babbelen;)

    Zie je dinsdag nog even!

    Kus

  • 15 Februari 2009 - 13:38

    Niels:

    Heey Loes! Wat gaaf zeg, de reiskriebels te pakken zie ik, echt cool dat je meteen weer weg gaat, die stage lijkt mij ook echt tof! Heel veel plezier en maak er wat moois van!

    Xx Niels (Nijmegen)

  • 15 Februari 2009 - 13:51

    Marjorie:

    Leuk voor je dat je weer een nieuwe uitdaging aan gaat waarmee je vast weer heel veel gaat beleven en ervaren!
    Heel veel plezier en you know i will miss you very much!
    Ik kijk nu al uit naar al je belevenissen!

    Liefs,
    Marj

  • 15 Februari 2009 - 14:17

    Hanneke:

    Hey sistah! Nu even nog een warme afscheidshap en dan ready to go to Manchester! Veel plezier! xxx

  • 15 Februari 2009 - 19:13

    Jeanette:

    Lieve loes!!

    Heeeeel veel plezier in Manchester!!! Ik hoop dat je een leuke tijd zult hebben en ik zal zeker je site in de gaten houden ;)

    Liefs xx

  • 16 Februari 2009 - 14:16

    Nienke:

    Heyy Loes
    Heel veel plezier in Manchester!! En heel veel succes met je afstuderen!
    Dikke kus uit Twello

  • 17 Februari 2009 - 23:10

    Laura:

    Anneloes, waar ben jij nu?
    Op dit moment in je bedje in huize Bijl...
    Ik, persoonlijk ga je missen! Jij gaat weg, ik ga weg, het leven gaat door! We gaan heel veel mailen, alhoewel de verhalen vd Pelli van mijn kant minder zullen worden. Ik verwacht natuurlijk WEL over 4 maanden een exclusief verslag van jou! En niet te vergeten... Nou ja laat maar, je weet wel wat ik bedoel.
    Goede reis meid, en heb een goed leven! Leer uit je ervaringen wat je niet moet doen en vooral wat je wel moet doen!
    Ik heb van je genoten en ga je missen.
    X Laura

  • 18 Februari 2009 - 07:17

    Frieda:

    Hoi Anneloes,
    Welkom in je nieuwe "thuis"land. Er staat je, zo te lezen weer een heel avontuur te wachten. We volgen je via de berichten en laten zeker weer van ons horen. Veel succes daar em hou je taai.
    Groetjes Frieda en de rest.

  • 18 Februari 2009 - 10:00

    Nienke:

    lieve loes!

    Heel erg veel plezier! Ik heb je adress, haha nu die bus maar in de gaten houden ;)
    Ben benieuwd naar je verhalen....
    Dikke kusss en geniet, oww en, sta elke ochtend op met een droge mop!!

  • 18 Februari 2009 - 17:47

    Medy:

    Hee!!

    Goeie reis gehad?

    Ik hoop dat je snel over je "jetlag" heen bent ;)

    Hier is alles goed en je krijgt de groetjes van Liz!


  • 18 Februari 2009 - 22:51

    Eline Linthorst:

    heej loes!
    nu zijn we zelfs reisvriendjes alleen op een groter afstand helaas! Hoe bevallen de eerste dagen? Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin. De wekker wordt flink gebruikt, dus vergeten zal ik je niet:P Spreek je gauw over onze ervaringen...;)
    veel liefs lint

  • 19 Februari 2009 - 07:50

    Niels:

    Hey loesje,

    Veel plezier in Manchester! En ik zal je belevenissen volgen.

    groetjes, Vosje

  • 19 Februari 2009 - 12:05

    Anouska:

    Hej Loes!
    Hoop dat je veilig bent aangekomen:) Ben benieuwd naar je ervaringen daar en de dingen die je mee gaat maken! Mis ons samenwonen nu al..
    Zal skype installeren;)
    Liefs nous

  • 20 Februari 2009 - 19:53

    Els:

    Hee zusje!
    Hoe is het in Manchester? Ik wens je heel veel plezier!
    Maar dat gaat vast goed komen!
    veel liefs uit Paramaribo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 53122

Voorgaande reizen:

31 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Maleisië & Borneo 2017

08 November 2015 - 02 December 2015

Backpacken door Thailand

10 Oktober 2014 - 04 November 2014

Argentinië

27 Oktober 2013 - 21 November 2013

Maleisië, Singapore en Borneo

01 November 2012 - 01 December 2012

Vietnam, Laos en Cambodja

04 November 2010 - 02 December 2010

Vakantie!

18 Februari 2009 - 18 Juni 2009

Mijn tweede reis

11 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: