Visite, visite wat zullen we................. - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu Visite, visite wat zullen we................. - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu

Visite, visite wat zullen we.................

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

08 April 2009 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Lieve allemaal,

Je kent ze vast wel van die slechte, voorspelbare films waarbij toegewerkt wordt naar een climax. Alleen op dat moment gaat er nog wel eens wat mis……. Zulke scènes heb ik hier de afgelopen weken ook beleefd.

Ik keek al dagen uit naar de komst van mijn visite. Het huis blonk van onder tot boven, de boodschappen waren in huis en de bedden waren opgemaakt. 'S Ochtends schoot nog even door mijn hoofd dat mijn collega's het vliegtuig wel eens zouden kunnen missen, maar dat leek me wel een hele slechte scene. Onder het genot van een kopje thee genoot ik nog even van alle rust in huis. Op dat moment werd ik opgeschrikt door het geluid van mijn telefoon. Oh nee, ze zijn er toch niet al, schiet er door mij heen. Ik moet nog zoveel doen! Helaas bleek mijn gedachte van die morgen een feit geworden en hadden de meiden inderdaad het vliegtuig gemist. Inmiddels zijn de meiden al genoeg gepest dus ik zal het jullie dan ook besparen om hier verslag te doen van; eigenwijze TomTom's, handige tips van ooms en ervaren reizigers.
We proberen het gewoon met Pinksteren opnieuw!

Zo veranderde mijn overvolle weekend in een weekend, waarbij ik in een brandschoon huis zat met een koelkast vol met eten en zeeën van tijd voor me in het verschiet. Dit resulteerde dus al snel in een dagje bankhangen, tv kijken en hier en daar nog wat doen aan mijn scriptie.


Zo’n slechte film is natuurlijk nooit afgelopen na één zo’n slechte scene en al snel deed zich dan ook de tweede slechte scene voor. In de loop van het weekend begon mijn maag nogal irriterend op te treden wat uiteindelijk resulteerde in een voedselvergiftiging. Een week lang was ik beste vriendjes met mijn toiletten, mijn wc-papier en de bank. Bij, voornamelijk de eerste dagen, gebrek aan enige support vanuit de Manchester Velodrome ben ik zelf snel naar de apotheek/supermarkt gehaast om de nodige voedingssupplementen in huis te halen. Dit was een echte ‘try-before-you-die’ ervaring voor me. Wat ben ik dan blij dat ik in Nederland beschik over lieve huisgenootjes, behulpzame buddy’s en zorgzame ouders.

De slechte scènes in een film zorgen vaak voor een heldere blik op de totale ervaring. De leuke scènes blijven daarentegen vaak wat langer hangen. Wat ik hiermee bedoel is dat ik van zulke negatieve momenten ook altijd weer sterker word.

Na het meerdere keren afgezegd te moeten hebben ben ik gisteravond eindelijk uit eten geweest met mijn Chinese ‘vriendinnetje’. We zijn in een gezellig Italiaans restaurantje beland, waar we twee uur lang lekker gekletst en lekker gegeten hebben. De eerst keer dat ik haar ontmoette viel ik meteen over haar naam ‘Charlotte’. Dat vind ik een vrij verrassende naam voor een Chinees meisje. Tijdens ons etentje ben ik er dan ook achtergekomen dat ze zich meteen met haar ‘internationale’ naam aan mij had voorgesteld. Bij het horen van haar Chinese naam was ik blij dat ze me de kans had ontnomen om haar zo te noemen. We gaan proberen om elk week wat af te spreken variërend van etentjes tot bioscoopbezoekjes. Dan kunnen we samen lekker klagen over die Britse cultuur. Waar ik voornamelijk val over de Britse mentaliteit en gedrag is zij niet te spreken over het Britse eten.

Zo had deze slechte film van de afgelopen week toch nog een goed einde!

Als het goed is komen dit weekend mijn ouders langs, of zouden zij ook……..Nee niet aan denken!

Fijne paasdagen allemaal.

Veel liefs,

Anneloes

P.s. 1: Bud, bedankt voor je lieve kaartje! Ik weet alleen nog steeds niet zo goed wat ik er ‘hangtechnisch’ mee aan moet.

P.s. 2: Oma, bedankt voor uw leuke kaartje. Gelukkig kan ik de paaseitjes van de kaart hier ook lekker halen.

P.s. 3: Geri en Ben, bedankt voor jullie leuke verrassende kaart. Heel veel plezier in Peru!

P.s. 4: Nienke, bedankt weer voor je medische consulten op afstand.

P.s. 5: Allemaal bedankt voor jullie leuke, lieve, opbeurende reacties, krabbels, e-mailtjes en skypegesprekken. Doet me goed!


  • 08 April 2009 - 16:25

    Lint:

    Haai Loes!
    Gaat het weer helemaal goed met je? Wat vervelend van je visite en je vergiftiging. Geniet je voor de rest wel een beetje dan? Veel plezier dit weekend met je ouders! Els en ik hebben nu vakantie, heerlijk! We kunnen niet wachten tot onze ouders langs komen.
    Succes verder en we spreken elkaar gauw weer!

    Liefs Lint

  • 08 April 2009 - 17:15

    Frieda:

    Hoi Anneloes,Ben je nu helemaal van de s.s af? (slingerschijt). Wat voel je je dan zielig hè! En iedereen is dan zo ver weg? Van het weekend kan je je weer even lekker door je ouders in de watten laten leggen.Ze nemen vast wel weer lekkere dingetjes voor je mee! Wat eng leek mij dat om tegen zo'n steile helling te fietsen. Knap hoor dat je dat gepresteerd hebt.Jan en Martijn hebben meegedaan aan de marathon.Martijn liep zo lekker dat hij de halve meteen maar gelopen heeft. 22km. Zonder dat hij voor zo'n afstand getraind had. Ja jullie zijn allemaal nog lekker soepel. Oma en Helma zijn nu op vakantie. Vandaag was het pet met het weer,maar nu schijnt de zon weer. Nou meid geniet van je bezoek en fijne paasdagen. Liefs, Frieda.

  • 08 April 2009 - 20:26

    Cindy:

    Wrijf het er nog maar even in....hahaha poging 2 is in aantocht!!!!!

    Nu gaan we 2 uur weg, donderdags online inchecken dus maar kijken of onze laatste poging wel goed gaat!

    Liefs xxx Cin

  • 08 April 2009 - 22:06

    Erik:

    Shit happens heh, and last week there was a lot of it present ;) ..but.. cheer up because there's always 'a brand new day' (ken je klassiekers) and of course there's Skype :)
    Today the second try did work, so that one will work again!! xx

  • 10 April 2009 - 15:07

    Els:

    He zusje!

    Balen dat je collega´s niet konden komen! En wat naar van je vergiftiging! Ziek zijn kun je het beste thuis zijn he. Voel je je nu wel weer goed?
    Ik denk aan je!

    liefs uit Paramaribo

  • 20 April 2009 - 19:25

    Piet:

    Hi Anneloes,
    Ik lees je [voor mij] nieuwe bericht wat laat, was er nog niet eerder aan toe gekomen. Jij hebt waarschijnlijk inmiddels al weer veel beleefd. Zijn je ouwelui wel op tijd aangekomen? Eind van de maand zitten wij ook in het Verenigd Koninkrijk. We gaan met P&O naar Hull en vandaar met de auto verder naar een B&B in Lincoln. Daarna logeren
    bij onze "aangenomen" grandma in Beverly.
    Groetjes en hou je taai,
    Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 53059

Voorgaande reizen:

31 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Maleisië & Borneo 2017

08 November 2015 - 02 December 2015

Backpacken door Thailand

10 Oktober 2014 - 04 November 2014

Argentinië

27 Oktober 2013 - 21 November 2013

Maleisië, Singapore en Borneo

01 November 2012 - 01 December 2012

Vietnam, Laos en Cambodja

04 November 2010 - 02 December 2010

Vakantie!

18 Februari 2009 - 18 Juni 2009

Mijn tweede reis

11 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: