Een stap achteruit, twee naar voren - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu Een stap achteruit, twee naar voren - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu

Een stap achteruit, twee naar voren

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

01 December 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve lezers,

Voor de laatste keer de zon voelen branden op mijn huid, voor de laatste keer de Burj Khalifa gebruiken als oriëntatiepunt in een drukke stad als Dubai, voor de laatste keer verbazen over de smetteloze witte gewaden, voor de laatste keer een kop thee op bed krijgen, voor de laatste keer…………..Nu ik de laatste bladzijden van mijn boek heb uitgelezen en de laatste druppels uit mijn ‘Andrelon’ shampoofles komen zit mijn tijd in Dubai er op.

Wat heb ik ongelofelijk genoten. In een maand tijd heb ik ontzettend veel ondernomen, leuke en lieve mensen ontmoet maar vooral genoten! Momenteel schieten mijn emoties alle kanten op. Dankbaar. Emotioneel. Gelukkig. Trots. Tevreden.

Maanden heb ik uitgekeken naar de dag dat ik even alles achter me kon laten en volop kon genieten.
Was het een vlucht? Misschien wel, maar het zou naïef van me geweest zijn om te denken dat na een maand alles anders zou zijn. Wanneer je soms even een ‘stapje terug’ doet uit de vertrouwde omgeving kunnen sommige zaken ineens in een heel ander daglicht geplaatst worden, maar ik besef me heel goed dat bepaalde dingen niet als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Helaas, een hele toepasselijke woordspeling.

Dubai is een stad die iedereen op z’n minst één keer in zijn leven moet hebben bezocht. Al is het alleen maar om de sfeer te proeven die overal in de stad rondhangt. Het is schoon, alles is goed verzorgd maar bovenal erg veilig. In die weken dat ik hier was heb ik me geen moment onveilig gevoeld wanneer ik ‘savonds struinde langs het water of midden in de nacht op een taxi stond te wachten. Ook voor bedrijven is dit een goede plek om hun werknemers te laten kennis maken met klantvriendelijkheid en gastvrijheid.

Nu het mijn laatste blog vanuit Dubai is wil ik graag even de kans grijpen om enkele mensen te bedanken. Allereerst natuurlijk Erik die een maand lang zo lief geweest is om me in huis te nemen, maar me daarnaast ook voorzag van de ontbijtjes ‘sochtends en de gebakken eitjes ‘smiddags. Door Erik zijn gastvrijheid en de aanwezigheid van twee zwembaden waande ik me soms echt even in een hotel.

Mijn collega’s van Pellikaan wil ik bedanken voor het overnemen van al mijn diensten (en dan met name Dennis, Leo, Ronald en Han) en de vele leuke reacties. Mijn ouders voor het feit dat ze geen moment moeilijk hebben gedaan toen ik tijdens hun vakantie in Italië met de mededeling kwam dat ik ‘even’ een maand naar Dubai zou gaan. En dan mijn trouwe vrienden……..Deze momenten van afwezigheid geven me vaak weer de kans om te zien wie mijn echte vrienden zijn, omdat ze me trouw, waar ook ter wereld blijven volgen en op de hoogte houden van hun leven. Gelukkig heb ik in de afgelopen twee jaar, toen mijn reislustigheid zich in mij losweekte, duidelijk geweten wie er altijd voor me klaar staan.

En nu? Vandaag ben ik in alle vroegte opgestaan om nog zoveel mogelijk zonnestralen mee te pakken. Lunchen met mijn neef en hopelijk nog de Burj Khalifa op met mijn oom en tante. Vanavond sluit ik een fantastische tijd af met de lieve mensen die ik hier ontmoet heb.

En dan? Morgen om 07.15 Nederlandse tijd zit ik in het vliegtuig om via London naar Nederland te vliegen. Ik ben enigszins bang voor het temperatuurverschil van 40 graden wat me te wachten staat, maar mijn lieve huisgenootjes halen me om 20.15 uur op met sjaals, mutsen en een jas. Het komende weekend zal ik weer te vinden zijn bij Pellikaan.

En de toekomst? Die ligt in alle opzichten open. Ik heb nu gezien welke vele kansen hier zijn, maar ik wil voor mezelf eerst goed duidelijk hebben wat ik wil voor ik bepaalde keuzes maken en daarmee in een richting wordt geduwd. Ik word voorlopig dus weer met mijn neus op de feiten gedrukt in mijn studieboeken en kan alleen maar uitkijken naar mijn volgende uitstapje: Een paar dagen New York met mijn moeder!

Voor de allerlaatste keer (voor 2010),

Veel liefs uit Dubai en voor enkele een kusje,

Anneloes

P.s. Om er alvast weer lekker in te zitten: Iemand interesse in een abonnement bij de mooiste sportschool van Apeldoorn en omgeving? We hebben dit weekend weer een fantastische actie lopen bij Pellikaan Health & Racquet Club Apeldoorn…………………………………………………………………………………….

  • 01 December 2010 - 10:00

    Erik:

    Om alvast op de laatste paar uur vooruit te lopen: het was mij een waar genoegen!!
    Zal je als referentie gebruiken, haha! Nu nog hopen dat ze je in Londen "niet in de kou laten staan"
    Maar gelukkig zal je hoe dan ook dankzij je lieve huisgenotes "beslagen ten ijs komen" maar zo genoeg flauwe woordspelingen!
    Sterkte met het grote temperatuurverschil en kom nog eens langs :D
    xx

  • 01 December 2010 - 10:36

    Jolanda:

    Ha Loesje,

    Goeie reis en tot gauw!

  • 01 December 2010 - 12:21

    Els:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! Goeie reis en tot snel! Liefs je zusje

  • 01 December 2010 - 14:09

    Charles:

    Hee meid! Heb je me nou uit je mailing gegooid ;) ik keek toevallig op je site en zag dat je een nieuwe blog had aangemaakt waar ik geen mail van gekregen had; stout ;)

    nou, doe voorzichtig, fijne reis, en tot maandag babe! ik ga de -10 tot -18 graden opzoeken, brrrrrrrr

    liefs xoxo

  • 01 December 2010 - 14:11

    Manon:

    Ik hou de weersvoorspellingen nauwlettend in de gaten, zodat we voldoende warme kleding mee kunnen nemen. Hopelijk kan je gewoon deze kant op komen. Wij zorgen in ieder geval weer voor een warm huis! Goede reis en tot morgen:)

    pssst..ik heb nog reese's in huis, dus dat wordt smullen!

    liefs!

  • 01 December 2010 - 15:38

    Marjorie:

    Goede reis Loesje!
    Ik kijk uit naar je foto´s
    xxx

  • 01 December 2010 - 16:59

    Nelson:

    Hoi schat,
    Je had net nog even tijd voor een vooralsnog laatste bloq. We hebben ervan genoten, maar ik geniet ook van het idee je straks weer wat dichter bij (t)huis te hebben.
    Goede reis en tot zooooooo!!!!!
    Pa

  • 01 December 2010 - 19:48

    Piet:

    Hoi Anneloes,

    Goede terugreis en een veilige thuiskomst gewenst. Brrr, hier een gevoelstemperatuur van -15 graden.

    Groetjes uit Zevenbergen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 53022

Voorgaande reizen:

31 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Maleisië & Borneo 2017

08 November 2015 - 02 December 2015

Backpacken door Thailand

10 Oktober 2014 - 04 November 2014

Argentinië

27 Oktober 2013 - 21 November 2013

Maleisië, Singapore en Borneo

01 November 2012 - 01 December 2012

Vietnam, Laos en Cambodja

04 November 2010 - 02 December 2010

Vakantie!

18 Februari 2009 - 18 Juni 2009

Mijn tweede reis

11 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: