Het einde van een droom het begin van een ervaring - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu Het einde van een droom het begin van een ervaring - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu

Het einde van een droom het begin van een ervaring

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

02 Juni 2009 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Lieve trouwe lezers,

Voorlopig zal dit weer mijn laatste bericht zijn op de website. Mijn tijd in Engeland zit erop. Na 3.5 maand heb ik een goed beeld gekregen van de werkwijze op de Manchester Velodrome en van de Britse cultuur.

Het afgelopen weekend kwamen mijn
collega's nog gezellig langs. We hebben genoten van het prachtige warme weer en als ware toeristen onder andere de city-bustour gedaan. De plekken die we aan deden waren voor mij allemaal al bekend. Vooral het stadion van Manchester United, werd met vier rondjes, goed gepromoot. Op maandag vertrokken de dames weer naar Nederland, nadat we een 'ticket-probleempje' nog net op tijd hadden ontdekt. Een tweede keer het vliegtuig 'missen' zou toch niet meer geloofwaardig zijn.......

Een tijdje echt in een land wonen geeft je een goed beeld van de leefwijze en omgangsvormen. Hoewel Engeland mij zeker niet bevallen is kijk ik toch met een positief gevoel terug op de afgelopen periode. Ik heb mezelf weer beter leren kennen en ben er toch wel enigzins trots op dat ik het hier heb 'volgehouden'. De Britse mentaliteit is echt niet aan mij besteed. Ik krijg het gevoel dat mensen zich hier heel erg vervelen. Ze hangen veel op straat, drinken de hele dag door bier en verschuilen zich veelal achter hun gesloten gordijnen. Ik geef ze geen ongelijk wat dat betreft, want er is weinig te beleven in de omgeving. Dit resulteert dan ook in veel tienerzwangerschappen, vandalisme en 'kattekwaad'. Zo is het heel 'normaal' om te blowen in de bus of te tuffen (Lees:spugen) tegen ramen. De verveling slaat ongetwijfeld ook toe door de vele huizen die klaar staan om gesloopt te worden, de slecht onderhouden wegen en de weinig uitstralende wijken.

In mijn evaluatie met de verschillende betrokkenen van mijn onderzoek kwam van hen vooral een schuldgevoel naar voren. Ze vinden, achteraf, dat ze me aan mijn lot hebben over gelaten en weinig steun hebben aangeboden. Vermoedelijk komt er dan ook voorlopig geen nieuwe stagiair. Hoewel dit voor mij soms erg moeilijk was heeft het mij ook weer sterker en onafhankelijker gemaakt.

Mijn onderzoek is nu klaar, althans het staat allemaal op papier. Mijn docenten zullen het nu controleren, waarna ik ongetwijfeld enkele wijzigingen aan moet brengen. Op 17 juni dien ik dan een presentatie te geven en hopelijk ben ik dan definitief afgestudeerd! De begeleiders vanuit Manchester hebben het document inmiddels ontvangen en zijn, gezien de omstandigheden, erg tevreden.

Mijn tassen staan ingepakt en ik ben er helemaal klaar voor om te gaan. Waarschijnlijk zal ik binnen een paar maanden nog voor een dag of twee terugkeren om het onderzoek te presenteren en te bespreken. Gelijk een goede mogelijkheid om ook mijn laatste tas mee naar huis te nemen.....

De komende maanden staan voor mij in het teken van het afronden van mijn studie (juni), werken bij de Pellikaan (juli) en twee weken wielrennen met Willem en Anouska in Frankrijk (augustus) en daarna.......

Tsja, dan start voor mij weer een nieuw schooljaar. Ik ben nog steeds erg leergierig en altijd op zoek naar uitdagingen. Deze heb ik gevonden in de studie Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. In 1.5 jaar zal ik een versnelde bachelor aan deze studie kunnen afronden en daarna wacht nog 1 jaar de master. Een goede en leerzame manier om het werkende bestaan nog even uit te stellen. Tijdens deze studie zal ik proberen om mij in Utrecht te gaan vestigen. Suggesties zijn dus altijd van harte welkom!

Studies bieden overigens bijna altijd mogelijkheden voor buitenlandervaringen, dus wie weet! Er staat namelijk nog zoveel op de planning; Zuid-Amerika, Australië, Canada, Europa kortom te veel om op te noemen!

Bedankt weer allemaal voor jullie lieve, inspirerende, motiverende en opbeurende smsjes, e-mailtjes, reacties en niet te vergeten kaarten! De oproep uit Amerika heeft geholpen, want maar liefst 19!! kaarten zijn hier op de deurmat gevallen. Vanuit de hele wereld kwamen de kaarten; Groningen, Apeldoorn, Zwolle, Vlaardingen, Zoetermeer, Giessenburg, Gorinchem, Utrecht en niet te vergeten Peru!!

Hoewel een nieuwe buitenlandervaring waarschijnlijk nog even op zich laat wachten, houd deze site vooral in de gaten. Dit soort ervaringen werken inmiddels verslavend dus dat er een vervolg komt is wel zeker…….!

Ik vlieg morgen weer terug richting Nederland. De komende maanden ben ik in Apeldoorn te vinden, tevens een goede mogelijkheid om daar de wielerbaan te gaan proberen. Baanwielrennen is immers mijn nieuwe sport….!

Veel liefs voor de laatste keer uit Manchester,

Anneloes
P.s. Ik heb vorige week mijn doelstelling behaald en ben een dagje in Liverpool geweest. Deze stad is veel meer ingesteld op toeristen, maar heeft ook niet mijn hart veroverd. Overigens is Liverpool voor de Beatlesfan erg interessant. Ik heb genoten van het Beatles museum, de Beatleswijk en de Cavern waar de Beatles ontdekt zijn.

  • 02 Juni 2009 - 20:56

    Manon:

    Ik ben lekker de eerste:D;) haha..maar nog een paar uurtjes en je bent weer in Nederland!:D Je blijft nu eerst maar weer even in Nederland hoor, is wat gezelliger! Al is een weekendje weg om jou op te zoeken ook niet verkeerd!

    Geniet straks lekker van je vakantie en veel succes met je nieuwe studie:D

    kus

  • 02 Juni 2009 - 21:17

    Erik:

    Ik zal het moeten doen met een tweede plek, maar ach, kan niet altijd winnen hea ;)
    'Get back' and 'let it(the UK) be', zou ik dan maar zeggen en moet toch aan t eind van weer een periode even kwijt dat ik weer genoten heb van alle online literaire hoogstandjes! Maar nu toch ook wel erg gezellig dat je weer terug in ons kroketten- en haringlandje komt!
    'Hello, goodbye' is dan denk ik bij deze wel een mooie toepasselijke afsluiter! xx

  • 02 Juni 2009 - 21:54

    Laura:

    Nou... de 3e plek, is toch niet slecht?!!!!

    Meid, fijn dat je weer in ons heerlijke kneuterige maar vooral gezellige Nederland komt. Met weer een ervaring in je zak, en een nieuwe toekomst/uitdaging tegemoed kan zien.
    Voor mij is het morgen ook een belangrijke dag, vanwege uitslagen van mijn moeder.
    Ik hoop dat ik binnenkort tijd vrij kan maken om een bakkie te doen.... misschien bij de pelli. We zien wel. Voor nu wens ik je een veilige vlucht en goede thuiskomst. Ik zal je leuke teksten echt missen! Denk er maar eens goed over na...
    Je schrijft echt heel leuk!
    Liefs, Lau

  • 02 Juni 2009 - 22:28

    Marj:

    Looking forward..:)

  • 03 Juni 2009 - 08:34

    Leontien:

    Nou je ervaring zit er weer op! Zo te lezen blij om terug te gaan maar inderdaad je hebt wel weer iets meegemaakt:D en wat meer van de wereld gezien. Ik hoop je snel weer eens te zien;)

    xxx Leontien

  • 03 Juni 2009 - 09:47

    Lint:

    Heej Loes!

    Jeetje, het zit er alweer op voor jou! Ik ben blij dat het erg leerzaam weer voor je was. Ik heb genoten van je verhalen! Over een maandje ben ik ook thuis en dan gaan we elkaar snel weer zien! Een fijne vakantie en tot gauw!

    Dikke kus lint

  • 03 Juni 2009 - 10:00

    Els:

    Hai lieve loes!
    Wat fijn voor je dat je klaar bent met je onderzoek en gewoon bijna afgestudeerd bent!! Wij hebben nog 2,5 week stage en gaan daarna een week naar Curaceao. Daarna alweer naar huis en dan vind ik het wel weer hoog tijd om wat af te spreken! Ik denk dat we heel wat te bespreken hebben :)

    een fijne vakantie!
    dikke kus van je zusje

  • 03 Juni 2009 - 16:14

    Hanneke:

    Leuk dat je er weer bent! Maar zo te lezen wil je al weer weg.. en dat terwijl ik net dacht dat je gezellig in de buurt kwam wonen ;)

    Liefs

  • 03 Juni 2009 - 18:55

    Piet:

    Hi Anneloes,

    Weer terug in Nederland kom je meteen in een koudefront terecht, alhoewel in GB zal het waarschijnlijk niet anders zijn. Ik hoop dat je ooit de gelegenheid krijgt om Engeland op een andere manier te ontdekken, want er is ook zoveel moois te zien. Nu maar gauw naar de nieuwe haring, ze zijn er weer.
    Groetjes vanuit Zevenbergen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 53055

Voorgaande reizen:

31 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Maleisië & Borneo 2017

08 November 2015 - 02 December 2015

Backpacken door Thailand

10 Oktober 2014 - 04 November 2014

Argentinië

27 Oktober 2013 - 21 November 2013

Maleisië, Singapore en Borneo

01 November 2012 - 01 December 2012

Vietnam, Laos en Cambodja

04 November 2010 - 02 December 2010

Vakantie!

18 Februari 2009 - 18 Juni 2009

Mijn tweede reis

11 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: