I'll say goodbye - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu I'll say goodbye - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu

I'll say goodbye

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

09 Maart 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve allemaal,

De tijd vliegt! We zijn nu een maand in Ohio en we hebben al zoveel dingen gedaan, beleefd en gezien! Nog steeds heb ik het helemaal naar mijn zin! Stiekem kijk ik ondertussen alweer naar een volgende internationale optie (sorry paps en mams)

We hebben inmiddels verschillende party's bezocht. Zo belandden we op een feestje van een vriend van Katie: Pizza's liggen in de koelkast, chips staat in de kast red je zelf maar! Katie was zo vriendelijk om een flesje wijn mee te nemen, zodat wij niet de rest van de avond met een watertje door hoefden te komen.

Een bezoek aan het Buckeyes basketball team liet ons inzien dat sport hier absoluut op een andere manier beleefd wordt. Uiteraard werd de wedstrijd gestart met het volkslied en kwam er (veel) meer aan te pas dan alleen wat cheerleaders. Helaas verloren we wel, maar het was een leuke ervaring.

Hoewel we nog niet geheel in de organisatie zitten werden we samen met drie medewerkers van het sportcentrum en Mike Dunn afgevaardigd als vertegenwoordigers van The Recreational Physicial Activity Center op een 'studiebeurs'. We dienden hier mensen in te lichten over de mogelijkheden van het sportcentrum. Enigzins twijfelend spraken we vervolgens verscheidene mensen aan! Wat was Mike trots op ons! Zijn interns, uit The Netherlands! Het was voor ons een leuke ervaring, nieuwe mensen leren kennen en 'we did a great job', aldus Mike.

Eindelijk was het dan zover Obama kwam er aan!! We stonden weer vroeg in de rij en konden vervolgens zo'n 2.5 uur opwarmen voor hij daadwerkelijk kwam. (Het was de avond daarvoor namelijk wat laat geworden voor Obama! Welke Nederlander zou het pikken als Balkenende, Bos of Marijnissen zo'n 2.5 uur op zich laat wachten?) De Obama-crew ving ons op en wist ons zo'n 2 uur te vermaken. Op het moment dat Obama kwam ontstond er een heuse Obama-natie. Er zat veel, veel meer publiek dan bij Clinton, hij heeft een sterkere marketingcampagne en weet het publiek te boeien met zijn interactie, charisma en gevlei! Helaas hebben wij zijn Engels niet kunnen ontcijferen, door zijn knauwerige accent. Hoewel wij nog voor Obama gestemd hebben heeft hij toch in Ohio verloren.

Manon en ik willen allebei zoveel mogelijk dingen mee maken en verschillende mensen leren kennen. Soms moeten we ons, daarom af en toe iets flexibeler opstellen. We lieten ons dan ook snel verleiden toen we plots uitgenodigd werden voor een feestje samen met Mike & Drew (2 collega's van het sportcentrum) De alcohol vloeide weer rijkelijk (hoezo, underaged?), we maakten kennis met wat 'Slang' (populair taalgebruik) en eindigde in een Mexicaans restaurant waar we om 4 uur ‘snacht een burrito verorberde. Erg leuke avond gehad!

Onze stage gaat de komende weken echt beginnen. De observatie-fase is voorbij en ik wil me nuttig maken! Verschillende evenementen organiseren, teksten vertalen, vergaderingen bijwonen en opdrachten voor Nederland maken staan ons nu te wachten. Laat maar komen, ik heb er zin in!

Voor Nederland zijn we een filmpje aan het maken over onze bezigheden hier. Als het mij gelukt is om de film te bewerken zal ik hem proberen naar Nederland te verzenden.

Dan maar even terug komen op de titel. Ik ga zeker Amerika nog niet verlaten, want ik heb hier nog een hoop te doen. We gaan wel een ander huis buiten de campus betrekken. We hebben een kamer bij een collega van ons aangeboden gekregen wat ons een hoop geld gaat schelen! Daarnaast kan ik van het zomer heerlijk gaan liggen bakken in onze tuin en als het mij te koud wordt maak ik dan gewoon een kampvuur! Ik ga mijn internationale vrienden wel missen, maar iedere zaterdag komen we terug in Jones om met elkaar te eten. Bedoeling van deze avonden is dat iedereen een gerecht uit zijn land maakt. Zo heb ik gisteren mijn eigen Paddington beer uit Peru ontmoet, wist ik 'subtiel' een Amerikaanse flirt te ontwijken (althans dat hoop ik, nu even afwachten of hij doorhad dat ik expres zijn nummer verkeerd in mijn telefoon had opgeslagen..."I really tried to call you, but this number is out of order") en heb ik me kapot gelachen met mijn Koreaanse vriendin! Ik blijf deze avonden zoveel mogelijk bezoeken, want het is erg leuk om met al die verschillende culturen om te gaan!

Mijn nieuwe adres is:
43 East Patterson
Columbus, Ohio 43202
The United States of America

Afgezien van het feit dat de sneeuw zorgt dat ik me al twee dagen niet naar de supermarkt kan bewegen en ik tot mijn knieën weg kan zakken in deze sneeuw heb ik het ontzettend naar mijn zin! Via de link kunnen jullie foto's zien van: Obama, basketbal, ons internationale diner en nog veel meer!

http://picasaweb.google.nl/anneloes06/Verhaal3

Ik hoop weer wat van jullie te horen!

Veel liefs,

Vanuit een winters, maar ontzettend gaaf Amerika!

  • 09 Maart 2008 - 18:04

    Hanneke En Pap:

    eerste!

  • 09 Maart 2008 - 18:06

    Hanneke:

    Gestemd? hoe, wat waar! Super van die nieuwe kamer! we gaan gelijk maar even foto's bekijken hoor :) xxx

  • 09 Maart 2008 - 18:36

    Jan :

    Hoi Anneloes,

    Wanneer wordt het daar lente? Wij zitten hier met 10 gragen en regen en veel wind. Ook niks dus. Wat leuk om je collega's te zien. Heer Dunn is inderdaad niet wat je zegt zeg. Maar als ik die toetjes zie dan snap ik het wel. Leuk dat jullie een andere kamer hebben, saving money!

    Veel plezier en tot een andere keer vanuit Vlaardingen.

  • 09 Maart 2008 - 21:46

    Nelson:

    Hoi snoes,
    Zojuist vermanend toegesproken door je vader en daarom maar weer eens in de pen geklommen om te reageren op je leuke bericht uit de USA. Ik las dat je observatiefase voorbij is en dat je nu echt aan het werk gaat. Voorlopig kun je eerst nog aan de slag met .......sneeuwpoppen maken! Hier hebben we nog geen sneeuw gezien en ik hoop ook dat het niet meer komt. wat mij betreft komt het voorjaar eraan. Wat een happening met die voorverkiezingen; jammer dat je voor Obama gestemd hebt; wat mij betreft moet hij nog even wachten. Het gaat je goed af met het aangaan van allerlei internationale contacten, al moet je sommige snuiters maar wat op afstand houden. Sommige zijn al te enthousiast over die twee leuke Hollandse meiden. Met dwaalsporen, rookgordijnen, telefoonstoringen en / of verhuizingen kun je ze ontlopen. Overigens succes met de verhuizing naar jullie nieuwe stek. Ik hoop volgende keer hier wat foto's van te zien. Je had ook nu weer een leuke fotoreportage.
    xxxx Your Nelson

  • 09 Maart 2008 - 22:52

    Arjan:

    Mooi verhaal hoor. Dat van voor Obama in de rij staan kon ik haast niet geloven, maar goed ;-)

    Leuke foto's en we'll meet soon in Ohio or with us in Rochester Hills


  • 10 Maart 2008 - 15:20

    Je Buurman:

    Snous
    Ik heb wel door dat je aardig bij de mannen in de picture bent. Kies een leuke uit maar wees voorzichtig hoor.Veel plezier en golfen ze daar ook een beetje?

  • 10 Maart 2008 - 15:31

    Nienke:

    Hejj Loes
    Wat maak je toch een hoop mee :D En wat leuk al die foto's!!
    Veel plezier daar nog!
    Kus

  • 10 Maart 2008 - 17:01

    Marjorie:

    Je hebt dus al kennis gemaakt met het BYOB (bring your own booze) systeem daar.

    Leuk om je verhalen te lezen!

  • 10 Maart 2008 - 20:48

    Charlotte:

    djeez! die 'mike' is echt een flinke:|!

    anyway, het ziet er allemaal wel vet relaxed uit!:)
    xx

  • 12 Maart 2008 - 15:55

    Mammaloes:

    Fijn die goedkopere kamer, ben ik nog blijer mee als jij!!
    Zeg, zorg je wel dat je die overzeese boy's op afstand houdt. Er zijn hier nog genoeg boeren die zoeken...


  • 13 Maart 2008 - 13:39

    Pralienria:

    kijk uit je doppen, laat je niet door die amerikanen foppen!!!

  • 13 Maart 2008 - 13:42

    Pralienria:

    ze zeggen wel eens: als je het van ver haalt is het .........! ha ha Veel plezier daar en doe wel je best tussen de feesten en etentjes door!!!!

  • 13 Maart 2008 - 13:43

    Kerschoten:

    ja, je mammaloes, denkt weer aan de nieuwe ETAM- collectie bij het horen van jou goedkopere kamer!!!

  • 14 Maart 2008 - 21:12

    Maarten:

    nou bij deze dan meid, een berichtje van mij maar ik heb al gehoord dat alles helemaal goed met je gaat. Ziet er goed uit op de fotos hahaha

    Geniet er nog ff van zulke kansen krijg je niet vaak!

    dikke kus have fun!

  • 15 Maart 2008 - 23:00

    Joer..!!:

    ik kan wel merken dat je het ontzettend naar je zin hebt daar... geniet er nog maar even lekker van..!! kus

  • 16 Maart 2008 - 22:10

    MartinR:

    Hey loesje!

    Wat leuk om jou verhalen te lezen.. wist helemaal niet dat je in Amerika zat. Ik zit hier in het warme Ethiopië, in mn korte broek... toch wel een verschil hahaha. Veel plezier daar nog!

    kus

  • 17 Maart 2008 - 13:29

    Jean:

    Heeee Chick!!

    Je verhaal voor de tweede keer gelezen inmiddels ;) Gaat het nog steeds goed ;)? Hoorde van manon al iets over een zwemevenement weer deze week! Ik ben nu in Kardinge, maar ben even druk aan het leren voor financieel nog ;)

    Ik laat wel weten of het dit keer eindelijk gaat lukken ;) Liefs en een dikke kus!

  • 18 Maart 2008 - 19:26

    Niels:

    Hey oud uitloopvriendinnetje in de Scheg.

    Leuk verhaaltje en foto's trouwens. Ga je nog leuke vakantiekaartje sturen :P.

  • 23 Maart 2008 - 14:24

    Martijn:

    Hey nicht,
    Klinkt als een geweldige ervaring. Ik heb me zojuist aangemeld voor de automatische mailing. ik dacht dat ik dat al gedaan had en vroeg me af wanneer ik eens een berichtje kon lezen. Maar nu loop ik weer bij en zal ik je verhalen blijven volgen. Mag je in Amerika echt stemmen als internationale student? :s
    Fijne pasen en take care,
    Je neef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 53042

Voorgaande reizen:

31 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Maleisië & Borneo 2017

08 November 2015 - 02 December 2015

Backpacken door Thailand

10 Oktober 2014 - 04 November 2014

Argentinië

27 Oktober 2013 - 21 November 2013

Maleisië, Singapore en Borneo

01 November 2012 - 01 December 2012

Vietnam, Laos en Cambodja

04 November 2010 - 02 December 2010

Vakantie!

18 Februari 2009 - 18 Juni 2009

Mijn tweede reis

11 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: