Het kleine meisje in de grote wereld - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu Het kleine meisje in de grote wereld - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anneloes Bijl - WaarBenJij.nu

Het kleine meisje in de grote wereld

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

24 Februari 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve mensen,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het ontzettend leuk vind dat jullie me allemaal volgen en geïnteresseerd zijn!

We zijn weer 1.5 week verder en ik kan je zeggen dat de tijd voor ons gevoel vliegt! Mijn vorige bericht eindigde ik met het idee om Hillary Clinton te gaan aanschouwen. Dat is ons gelukt!!

Als ware Hillary-fans staan we een uur van te voren in de kou te wachten tot we eindelijk naar binnen mogen. Bekleed met mijn Hillary for president sticker en, niet te vergeten, mijn Hillary 'bord' nemen we plaats op de tribune. De grote Amerikaanse vlag is opvallend aanwezig, evenals de vele beveiligingsmensen. Zoals het hoort bij 'chique' mensen laat Hillary ons een half uur wachten en worden we ondertussen vermaakt met een rapper, enthousiaste vrijwillgers die zorgen dat iedereen echt beseft dat we er voor Hillary zijn en wordt er nog even een overwinningsuitslag ingegooid. Als ze dan eindelijk komt, omringd door verschillende assistenten, wordt ze eerst door verschillende mensen in de hemel geprezen! Als we dan na een uur eindelijk Hillary zelf kunnen horen komt het nationalisme in Amerika naar boven. De borden gaan in de lucht, er wordt gejoeld, mensen applaudiseren en die twee Nederlanders kijken het allemaal gelaten toe. Het is fantastisch om zoiets een keer bij te wonen, het geeft daarnaast ook een goed beeld van de politieke standpunten van de partij. Tegen de oorlog in Irak, meer geld voor onderwijs en eindelijk een vrouw aan de macht! De standpunten die je als student natuurlijk ook wil horen. Absoluut een beleving en een bewijs van hoe overdreven en nationalistisch de Amerikanen kunnen zijn.

De eerste week hadden we echt nodig om bij te komen en alles een beetje te ontdekken, maar het werd nu wel eens tijd om ons zinnig te gaan maken. Hoewel?
We worden 'gedumpt' bij verschillende vergaderingen, maar we hebben geen idee waar ze over gaan. Terwijl iedereen druk in zijn papieren rommelt luisteren wij alle discussies gestaag aan. Amerikanen zijn harde werkers, absoluut, althans ze zijn veel dagen aanwezig. Wat ze in al die uren doen is echter totaal geen zinvolle besteding!! Alles zou zoveel sneller en efficiënter kunnen. Tot op heden houden we ons redelijk rustig, maar broeden er verschillende ideeën in ons om bepaalde zaken eens aan het licht te stellen.

Onze activiteiten zijn inmiddels wel wat duidelijker geworden. We gaan ons bezig houden met een onderzoek waarbij we kijken naar de leefstijl van de sporters, voordat ze gingen sporten, en of er veranderingen zijn opgetreden nu ze wel sporten. Ze zijn al met het onderzoek begonnen en wij nemen de sporters onder loep die gebruik maken van de fitnessfaciliteiten. Naast het onderzoek gaan we op verschillende afdelingen meelopen. Ik ga werken bij de afdelingen sponsoring en marketing, daarnaast help ik met het organiseren van evenementen op de zwemafdeling en binnen het sportcomplex.

Ik ben erg verbaasd dat zoveel mensen Nederland kennen. We worden om verschillende redenen aangesproken, waar we soms echter niet mee geassocieerd willen worden. Geert Wilders, Joran van der Sloot en onze tulpen zijn de meest voorkomende onderwerpen.

Binnenkort zullen we binnen het sportcentrum een presentatie geven over Nederland. Zodat iedereen misschien beter begrijpt, waarom wij elke dag brood mee nemen naar stage, een beker drinken delen en onze ogen uitkijken bij het zien van al het groots wat hier aanwezig is.

Hoewel ik nooit een echte Amerikaan zal worden, moet ik eerlijk zeggen dat ik de nationalistische sfeer hier wel mooi vind. Hoewel ze het natuurlijk lang niet altijd met elkaar eens zijn is het mooi om te zien en te beleven dat de Amerikanen wel allemaal trots zijn op hun land! De vlaggen die overal wapperen en de andere regels die ze hier hanteren zijn goede voorbeelden.Zo hebben ze hier andere maten; yards, miles en slik.....pounds! Ik moet mijn gewicht hier ineens keer twee doen!!

Het volkslied hebben we inmiddels ook gehoord bij het meehelpen aan een groots zwemevenement. Verschillende universiteiten strijden tegen elkaar op verschillende zwemafstanden en met schoonspringen. Uiteraard is het, in onze ogen, weer ongelooflijk groots. Dit evenement, The Big Ten Championship, heeft namelijk zijn eigen televisiekanaal, waarop ze de wedstrijden uitzenden.
We hadden verschillende belangrijke taken bij dit evenement, zo moesten we tijden klokken, had ik de eer om voor de finalisten uit te lopen (Ja dus mijn eerste minutes of fame op de Amerikaanse televisie) en mocht Manon een touw naar achter trekken! Zoals je merkt waren dit niet echt managementgerelateerde ervaringen, maar we hebben een groot evenement meegemaakt en wellicht kunnen we de volgende keer wat taken doen die wel bij ons aansluiten.

Zolang we maar blijven geloven in onze American Dream gaat het hier helemaal goed komen! Via de link kunnen jullie weer verschillende foto's bekijken. Mocht er iets zijn wat jullie graag willen weten, bijvoorbeeld hoe bepaalde dingen er hier aan toe gaan, mail ze me of plaats ze op de site dan probeer ik hier de volgende keer iets over te vertellen!

http://picasaweb.google.com/anneloes06/Verhaal2

Veel liefs en voor enkele weer een kusje,

Anneloes

  • 24 Februari 2008 - 20:27

    Danouchka:

    Weer een erg leuk verhaal! Leuk om te lezen:D

    Ik heb oma verteld over je vorige verhaal en zal hier binnenkort ook wat over vertellen:).

    Veel plezier en spreek je snel!

    Dikke kus!

  • 24 Februari 2008 - 20:58

    Bram:

    Haha, dat zwemevenement klinkt toch wel een beetje als een universiade... Veel plezier nog daar, en eet smakelijk haha

  • 24 Februari 2008 - 21:00

    Joer:

    dat is weer een mooi verhaaltje loes.. wat ben je toch ook een luckychick he;)..
    volgens mij heb je het wel weer goed naar je zin..!!
    geniet ervan.. kus!

  • 24 Februari 2008 - 21:01

    Erik:

    Geweldig! Ze gaat dan misschien niet winnen zoals t nou lijkt, maar wel supergaaf zoiets een keer te hebben gezien! Foto's zijn egt coowl, daar kan mijn veendam-sjaaltje niet tegenop :P

    Have fun daar en ik zal zorgen dat ik bij het volgende bericht weer achter de goede pc zit :P

    Kus Erik

  • 24 Februari 2008 - 22:04

    Thea :

    wat een leuk verhaal weer ik geniet er van laat ons gauw weer mee genieten van je belevenissen liefs t

  • 24 Februari 2008 - 22:18

    Charlot:

    hee chick.. mooi verhaal:) persoonlijk ben ik meer voor john mccain hahaha :P

    drink maar veel starbucks koffie voor me!!

    liefsx

  • 25 Februari 2008 - 08:59

    Lisanne:

    Hej Anneloes, klinkt super je verhaal.. zo even je foto's kijken of je ook echt wat uitvoerd daar ;)!! Succes he, liefs lisanne

  • 25 Februari 2008 - 18:10

    Frieda:

    Hoi Anneloes,

    Wat leuk om ook van jouw belevenissen op de hoogte te blijven. Wat een politieke circus is dat daar toch. Leuk om dat eens gezien te hebben.Verder ziet je kamer er ook best redelijk uit. Je zal het zelf een beetje aan moeten kleden, maar dat komt vanzelf wel. Gaat het Amerikaans accent je goed af? Toch wel anders als het traditionele engels hè. Oma en Helma hebben pas ook je eerste bericht gelezen en vonden het ook leuk. Je krijgt toch een indruk van hoe het daar is. Gisteren zijn we bij Hans en Marije geweest en hebben Lieve bewonderd. Het is echt een Lieve baby. Nou meid het ga je weer goed en succes met alle activiteiten. Liefs van Tante Frieda

  • 26 Februari 2008 - 15:43

    Hanneke:

    Ha zus! Nog even en jij bent de BIG sis ;). Wat klinkt het gaaf! Al weer vooroplopend met de borden! En ja wb die effectiviteit; ik heb weleens gehoord dat er in Nederland 3x zo effectief (arbeidsuren) wordt gewerkt dan in de states!

    Enjoy, maar dat hoef ik je vast niet te zeggen.

    Hanneke

  • 02 Maart 2008 - 14:06

    Sjoerd:

    Hé Anneloes,

    Een leuk verhaal. Het geeft ons ook een beetje beeld van alles wat jij om je heen meemaakt.

    Groet,
    Hilda & Sjoerd

  • 03 Maart 2008 - 09:21

    Marije En Lieve:

    hoi anneloes,

    Leuk je avonturen te lezen vanuit dat verre, GROTE Amerika. In een korte periode heb je al veel beleefd. Hopelijk krijg je Obama ook nog te zien... Geniet van alle avonturen.

    Liefs van marije en lieve..

  • 05 Maart 2008 - 12:58

    Ingmar:

    Heey Loes!

    Klinkt allemaal wel heel gaaf..:D Aan jullie dus de taak om Nederland even POSITIEF op de kaart te zetten..:D hehe Gaat vast helemaal goed komen!

    Nou heeel veel succes daar!

    Kus Ingmar

  • 07 Maart 2008 - 13:56

    Oom Jan:

    Dag kleine nicht in de grote USA. Grappig uit jouw berichten te lezen, dat je na een paar weken al bij herhaling een paar hoofdkenmerken van de Amerikanen door hebt: zij houden van hun land en ..... everything is very big. Dit laatste begrijp ik geldt zowel voor de sporthal als voor de directeur persoonlijk. Mede door jullie support heeft Hillary nu in Ohio gewonnen. Had toch een Obama bord meegenomen naar de zaal, dan waren jullie zeker meer opgevallen. Morgen ga ik met je zus op stap om elkaar wat op te vangen in deze moeilijke tijd waarin wij het zonder jou moet doen. Maar met z'n allen slaan wij ons er wel doorheen.

  • 12 April 2008 - 16:21

    Helma.:

    Lieve Anneloes
    Momenteel ben ik bij Frieda en Jan en heb
    gelijk van de mogelijkheid gebruik gemaakt om even de laatste berichten en foto´s van jou te bekijken.
    Leuk wat jullie allemaal mee maken in dat grote Amerika. Nog bedankt voor de kaart, ik heb hem van de week gekregen.
    Veel plezier verder en tot horens.
    Liefs van Helma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 53020

Voorgaande reizen:

31 Mei 2017 - 26 Juni 2017

Maleisië & Borneo 2017

08 November 2015 - 02 December 2015

Backpacken door Thailand

10 Oktober 2014 - 04 November 2014

Argentinië

27 Oktober 2013 - 21 November 2013

Maleisië, Singapore en Borneo

01 November 2012 - 01 December 2012

Vietnam, Laos en Cambodja

04 November 2010 - 02 December 2010

Vakantie!

18 Februari 2009 - 18 Juni 2009

Mijn tweede reis

11 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: